Gå til hovedindhold

Det lyserøde logo i Vesthimmerland

Kunden
Vesthimmerlands Forsyning
 
Udfordringen 
Vesthimmerlands Vand og Renovest blev 1. januar 2018 til Vesthimmerlands Forsyning. Selskabet skulle have en klar, fælles identitet, herunder et logo. Det var vigtigt for forsyningen at involvere medarbejdere i arbejdet, så alle dele af virksomheden kom til orde. 
 
Processen
Tankegang tilrettelagde og ledte en kreativ workshop for 12 ledere og medarbejdere fra hele forsyningen. Her talte de om form, farver, billeder og budskab i det nye logo. Resultatet fra dagen formidlede vi et visuelt referat. Hovedpunkterne var: 
- Navnet Vesthimmerlands Forsyning skal være et logo
- Logoet skal skille sig ud fra andre forsyningsselskaber
- Grundfarven skal være lyserød
- Logoet skal have en organisk form
Da referatet var godkendt, gik designer Lonnie Espersen i gang og 10 dage senere præsenterede vi arbejdsgruppen for forslaget og brugen af det nye logo på en række centrale kanaler. Her aftalte vi rammerne for verdenspremieren, hvor logoet blev præsenteret for alle medarbejdere. Det foregik i dækhallen bag ved genbrugsbutikken.
 
Løsningen
Et enkelt logo, hvor Vesthimmerland er det stabile element i sort, mens ordet forsyning i den frække lyserøde farve danser lystigt nedenunder. Det signalerer en virksomhed i bevægelse, som har mod til at skille sig ud uden at skeje ud. Et lille grønt hjerte er prikken over i’et i ordet forsyning. Det fortæller om den grønne profil. Som femte element har vi valgt små grønne prikker, der er med til at ramme udtrykket ind på en diskret måde.
 

About