Designtænkning i Tankegang
Ved kampagner bruger Tankegang vores egen udgave af Designtænkning.
Link: Designtænkning i Tankegang
Følg processens seks faser herunder.
Mødet med kunden
Her møder vi kundes behov – som kan være en oplysningskampagne, borgerinddragelse, et digitalt hjælpemiddel, en hjemmeside eller en adfærd der ønskes ændret.
Metoder
Vi udvikler en kommunikationsplan
med følgende punkter:
- Mål
- Afsender
- Modtager
- Budskab
- Strategi
Indsamle
Denne fase har fokus på at samle og producere ny viden som kan supplere den viden og de antagelser der findes. Man udforsker den eksisterende situation.
Metoder
- Observationer
- Interviews
- Brugergruppe-analyse
Forstå
Denne fase har til formål at skabe overblik over, definere og forstå den nuværende situations problemstillinger og muligheder.
Metoder
- Personas
- Brugerrejse
- Indsigter
Udtænke
I udtænke-fasen udvikler man
nye ideer gennem idegenerering på forskellige måder.
Metoder
- Mulighedsrum
- Brainstorm
- Omvendt brainstorm
- Idé-ku
- Ryd forsiden
Skabe
I skabe-fasen eksperimenterer man med de mulige fremtidsscenarier, eksempelvis ved at udvikle fysiske modeller.
Metoder
- Idekort
- Prototype
- Moodboard
- Effekt og indsats
Udførsel og levering
Her producerer vi det vi er kommet frem til ved hjælp af designtænkning og i tæt samarbejde med kunden.