Ta’ en sælfie

Morsø og Thisted Kommuner driver i fællesskab Feggesundfærgen, der på 5 minutter fragter rejsende over Limfjorden mellem de to kommuner. Mange bilister kan spare både tid og brændstof ved at vælge færgen, og det vil de to kommuner gerne fortælle pendlere, virksomheder og turister i området. Tankegang hjalp med at udvikle strategi, kommunikation og medier til de tre målgrupper.

Pendlere skal køre ind på bildækket med udsigt til stabile sejltider, hurtig overfart og gratis kaffe. De får deres eget kaffekrus, og de møder opfordringen til at tage færgen på plakater på deres arbejdsplads og i reklamer i lokalradioen. 

Virksomhederne får en velkomstmappe med information om priser og sejltider, kaffekrus til gratis kaffe og fribilletter til færgen. På den måde kan de snuppe et par gratis prøveture og blive overbevist om, at det er en god idé at skyde genvej over Feggesund. 

Turisterne skal vælge færgen, fordi de får en ekstra oplevelse på vej til Jesperhus Feriepark, Nationalpark Thy eller Fårup Sommerland. Der er nemlig stor chance for at se sæler undervejs på sejlturen. På plancher på færgen kan hele familien læse om de kvikke svømmere, og de bliver opfordret til at tage en ’sælfi’ og lægge den op på færgens Facebookside.

Med kommunikation til de tre forskellige målgrupper, rammer Morsø og Thisted Kommuner rigtig mange potentielle nye kunder til færgen. Kampagnen er designet, så den kan afvikles i etaper og gentages, når der er brug for det. 

 

Her er vi også
Stener
21. Sep 2017
Dakofas årsmøde i Billund
Claus G
18. Sep 2017
Kalundborg kommune
Claus G
16. Sep 2017
Familiedag i Højmark